-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40089 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

- چرا پيامبر خوب باشد و شمر بد ؟ و اگر با اختيار تغيير كنند اين تفاوت درجات يعني چه ؟ و چگونه توجيه پذير است ؟
صفات ذاتي روح و نفس بشر نيست كه از اول مجبور به عقايد انحرافي و يا مجبور به اعمال و رفتار خوب و بد باشد؛ بلكه در درون انسانها خمير مايه حقيقت جويي به نام فطرت توحيدي نهفته شده است و با اندك تأملي در ميان اقوام و ملل جهان وجود اين فطرت در همه فهميده كه ميشود. همه بنحوي دنبال معبودي هرچند خرافي هستند .و از طرفي حكمت خداي متعال بر اين تعلق گرفته كه انسان سعادت و شقاوت را كه نتيجه اعمال و انديشه خودش است به اختيار خود و نه با اجبار خدا انتخاب كند و در ميان تضادها به تكامل برسد نه پيامبران مجبور بودند بر انجام اعمال خوب و ترك گناه و عبوديت خداوند افرادي مثل شمر مجبور بودند به معصيت و آدم كشي چون سعادت و شقاوت امر اكتسابي است نه ذاتي و اجباري {و اما من طغي دائر الحيوات الدنيا فان الجحيم هي الحاد و اما من خاف مقام ربه و نهي نفس عن الهوي فان الجنه هي الماوي }« سوره مباركه نازعات , آيه 4 »
«هر كس از حكم خدا سركشي و طغيان كند و زندگي دنيا را برگزيند جايگاه او آتش خواهد بود و هركس از عظمت و پيشگاه خدا بترسد و از هواي نفس دوري كند جايگاه او بهشت خواهد بود .» خود شما ممكن است در طول روز بخواهي چندين كار خوب انجام بدهي ولي منصرف ميشوي اين خود دليل بر اختيار شما است درك اين موضوع بديهي و روشن است. حكمت و عدالت از صفات خداست و محال است بدون تكليف و اختيار كسي را مجازات كند يا كسي را پاداش دهد اتفاقا ؛ گرفتار شمر قبل از واقعه كربلا دليل بر اختيار وي در اعمال خودش است. زيرا مدتي از جمله در جنگ صفين از لشكر يان امام علي «عليه السلام » بود همين دليل بر اين است كه راه خوب و بد را به اختيار خودش تغيير داده است و هيچ اجباري نداشت و نفس وروح شمر مثل بقيه مردم از اول خلقت از نفخه رحماني دميده شده بود لكن با انتخاب مسير خودش را جهتي كرد مثل كسي كه خودش درس نخواند و مردود شود و از كلاس بالاتر محروم شود حُرّ دوست او نبود ولي لحظه اي تصميم گرفت دست از طغيان بردارد و چنان كرد البته خداوند در خلقت بشر بيشترين خير و كمال را درنظر گرفته است و راه سعادت پيموده براي همگاني مقدور است طبق اصل اوليه بشر براي هدايت و دريافت مقام قرب الهي خلق شده است و همه حتي كسانيكه در محيط و شرائط نا مناسب متولد شده اند به نسبت ظرفيت وجوديشان بهره هايي دارند كه اگر مواظبت كند و اطاعت امر خدا كنند و رستگار ميشوند البته ممكن است ظرفيت افراد فرق كند اما چه انبياء الهي و چه غير آنها همه قابليت هدايت دارند .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.